A diferència d’un estudi de millores, un projecte executiu no és conceptual, sinó de detall per permetre la seva implementació.
Previ al projecte Executiu, hi ha una fase preliminar en la qual es determina el model de solució, i és sobre aquesta que ho desenvolupem. Generem informació concreta de el disseny físic, processos operatius, equips necessaris, etc. que els ha de permetre fer realitat la implantació del mateix.
Comencem un projecte analitzant les necessitats operatives i d’emmagatzematge que hem de cobrir i determinem l’estat actual de les instal·lacions i els processos que se segueixen. Aquesta fase preliminar de coneixement de el client i els seus requeriments, la recull l’Auditoria logística. En estreta col·laboració amb els nostres clients definim el avantprojecte en què s’estableixen els models de solució i el seu cost associat, el que els permet determinar sobre quina d’elles desenvolupar el Projecte Executiu.
Aquest contempla un gran volum d’informació que farà viable la implantació d’ell mateix, alguns dels continguts que s’ofereixen són:
- Plans logístics i constructius acompanyats de memòries explicatives.
- Càlcul de rendiments; que té per objecte:
- A) armonitzar tots els elements que conformen el magatzem (equipaments fixos, mòbils i recursos humans)
- B) preveure que el creixement del magatzem al llarg dels anys pugui ser absorbit de manera que la instal·lació pugui créixer a mesura que creixen les necessitats allunyant al màxim l’horitzó d’obsolescència.
- Planificació i periodificació de les actuacions a realitzar.
- Informes explicatius i tècnics.
- Tractament d’articles, definició d’ubicacions per referència (ubicacions teòriques).
- Peticions d’ofertes (per licitar els equips necessaris a industrials).
- Planificació del procés de posada en marxa.
- Suport tècnic durant el Procés de posada en marxa.